شایعات نگران کننده پشت سر یامگا| ستاره فرانسوی فصل بعد می‌ماند؟ ساعت و تاریخ بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و النصر(۱۱ خرداد ۱۴۰۳)| آبی‌های ریاض فاتح همه چیز ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری! ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان بازی پیکان و استقلال همچنان در دستگردی| تغییری در کار نیست رهبری‌فرد: استقلال و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی هستند حمایت هلدینگ خلیج فارس از نکونام موسوی: از سرخابی‌ها فقط رنگ پیراهنشان باقی مانده واکنش‌ها به تمارض عجیب دروازه‌بان استقلال شاگردان محرم نویدکیا در پی قهرمانی استقلال! دو داور کشتی ایران در المپیک پاریس بازگشت نیستلروی به جزیره
سرخط خبرها

مدافع مشهدی رکورددار صعود به لیگ برتر| شاهکار «فارغ»

  • کد خبر: ۱۱۲۱۶۲
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
مدافع مشهدی رکورددار صعود به لیگ برتر| شاهکار «فارغ»
مدافع مشهدی ملوان بندرانزلی با صعود این تیم به لیگ‌برتر، به آمار جالب ۵ صعود با ۵ تیم مختلف دست یافت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مدافع ۳۴ ساله تیم فوتبال ملوان در جشن باشکوه قهرمانی قو‌های سفید بندر شهر انزلی، چهره‌ای ویژه بود؛ بازیکن مشهدی که در روز‌های پایانی فوتبالش توانست به پنجمین صعود با تیم‌های لیگ‌یکی به لیگ‌برتر فوتبال کشور دست یابد. مسئله‌ای که وحید فارغ را به متخصص لیگ‌یک بدل کرده است و حالا او می‌تواند در تالار افتخارات فوتبال مشهد در کنار اکبر میثاقیان بایستد که پرتکرارترین مربی در صعود با تیم‌های لیگ‌یکی به لیگ‌برتر به حساب می‌آید.

او باتوجه‌به سن‌وسالش بعید به‌نظر می‌رسد امسال با ملوان در لیگ‌برتر باشد و به‌احتمال زیاد سال آینده هم مشتری‌های زیادی از لیگ دسته‌یک داشته باشد. تاریخ حضور چهارده‌پانزده ساله این بازیکن در فوتبال ایران نشان می‌دهد او یک متخصص در لیگ دسته‌اول است و همین مسئله او را به ستاره لیگ‌یکی بدل کرده است. بازیکنی که به‌جز بادران در هر باشگاه لیگ‌یکی که بازی کرده، درنهایت با آن تیم به لیگ‌برتر رسیده است!

قدکشیدن در خاک مشهد

خاک فوتبال مشهد را خورده است. فوتبالش را از ابومسلم و پیام آغاز کرده، اما با سیاه‌جامگان در فوتبال کشور شناخته شده است. بازیکنی که زیر نظر رضا مهاجری در سیاه‌جامگان لیگ‌دویی توانست به لیگ دسته‌یک بیاید و بعد از آن هم با همین مربی جواز لیگ‌برتر را به‌دست آورد. فارغ در فوتبال مشهد قد کشید و با تیم‌های مشهدی خودش را به فوتبال کشور معرفی کرد. تیم‌هایی که البته حالا دیگر هیچ‌کدامشان نیستند؛ نه ابومسلم، نه پیام و نه حتی سیاه‌جامگان!

فصل صعود با ۲ تیم!

وحید فارغ در فصل ۹۵-۹۴ لیگ دسته‌یک نیم‌فصل برای ماشین‌سازان شهر تبریز و نیم‌فصل برای نفتی‌های شهر آبادان به میدان رفت؛ از شمال به جنوب! او ابتدا فصل را با ماشین‌سازی آغاز کرد، اما در نیم‌فصل ترجیح داد به‌سبب مشکلاتی که در تبریز داشت، قید حضور در تیم مدعی ماشین‌سازی را بزند و به نفت آبادان بپیوندد. اتفاقی که البته تغییری در سرنوشت او ایجاد نکرد و در پایان فصل هم نفت آبادان و هم ماشین‌سازی تبریز لیگ‌برتری شدند تا در یک فصل دو صعود به‌پای فارغ نوشته شود.

روز‌های بدشانسی در بادران

مدافع راست ملوان در سال‌های حضورش در لیگ دسته‌یک، با همه تیم‌هایی که بوده لیگ‌برتری شده است. بااین‌حال، وحید فارغ یکی‌دو فصل ناکام در بادران داشته است. او با بادران تا پله سوم لیگ دسته‌یک بالا آمد، اما در روز‌های پایانی شانس صعود را از دست داد، آن هم درست در سالی که محمد ربیعی مربی بادران بود و این تیم تهرانی شانس زیادی برای صعود داشت، اما معادلات به‌نفع این تیم رقم نخورد.

ادامه همکاری با ربیعی به بار نشست

فصل بعد محمد ربیعی به مس رفسنجان رفت و مدافع مشهدی هم به این تیم کرمانی پیوست تا پروژه صعود ربیعی و فارغ به لیگ‌برتر با تیم جدید کلید بخورد. پروژه‌ای که به ثمر نشست و در پایان همان فصل مس رفسنجان با ستاره مشهدی و مربی جاه‌طلبش لیگ‌برتری شد. با این تفاسیر، فارغ باز هم لیگ برتری نماند و دوباره به خواستگاه محبوبش، لیگ‌یک، برگشت و این‌بار بازی با پیراهن قو‌های سفید شهر انزلی را تجربه کرد.

قرعه اقبال ملوان، آینده فارغ

حضور وحید فارغ در انزلی و بازی برای تیم ریشه‌دار ملوان بندرانزلی این فرصت را برای انزلی‌چی‌ها فراهم کرد تا باز هم رنگ لیگ‌برتر را ببینند. فارغ که دیگر به شانس تیم‌های لیگ‌یکی برای لیگ‌برتر بدل شده است، در سی‌وچهارسالگی و با وجود زمان کم بازی در دفاع راست ملوان، با این تیم نه‌تن‌ها لیگ‌برتری شد، بلکه جام قهرمانی را هم بالای سر برد. با این تفاصیل، قرارداد دوساله فارغ با انزلی‌چی‌ها تمام شده است و باید منتظر ماند و دید آیا قرار است سال بعد فارغ در لیگ‌برتر باشد یا بازهم ترجیح می‌دهد در یک تیم لیگ‌یکی باشد و بر آمار رؤیایی‌اش بیفزاید؟

فارغ در کنار دانایی و صدقی

امیرحسین صدقی و سجاد دانایی دو مدافع راست مشهدی هستند که فصل گذشته توانستند به‌ترتیب با فجرسپاسی و هوادار لیگ‌برتری شوند. دو بازیکنی که از قضا در لیگ‌برتر بیست‌ویکم هر دو برای ذوب‌آهن به میدان رفتند. حالا سومین دفاع راست مشهدی لیگ‌یک هم لیگ‌برتری شده است و با ملوان به لیگ‌برتر بیست‌ودوم خواهد رفت. البته در صورتی که فارغ مثل صدقی و دانایی لیگ‌برتری بماند و به‌دلیل سن‌وسالش ترجیح ندهد لیگ‌یکی بماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->